thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
Ok, I'm dumb as a stick of butter when it come to a new laptop, but my old one gave out today, so Best Buy here I come. This is a Toshiba Satellite P755-S5215 if that makes any diff. Anyway, when I got it fully charged and unplugged the screen went really dark? I can't find were to brighten it up, lol.

Any idea's how to brighten and how I should set this thing up if you know any tweeks?
 

ddxu

New member
Joined
Dec 5, 2010
Messages
9,843
Reaction score
34
Location
CVG
Handicap
12.6
Ok, I'm dumb as a stick of butter when it come to a new laptop, but my old one gave out today, so Best Buy here I come. This is a Toshiba Satellite P755-S5215 if that makes any diff. Anyway, when I got it fully charged and unplugged the screen went really dark? I can't find were to brighten it up, lol.

Any idea's how to brighten and how I should set this thing up if you know any tweeks?
tough to tell by the crappy keyboard image online, but try holding down the function (FN) key and click the F7 key. can u take a real pic of ur keyboard and post it?
 

Beowulf

Villa Crawl Contestant
Joined
Dec 31, 2010
Messages
697
Reaction score
16
Location
Cornfield, Indiana
Handicap
Gravity
Check your power settings. Some dim the screen to conserve power.

Edit: Should be in the control panel under Toshiba Power Settings or something like.
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
tough to tell by the crappy keyboard image online, but try holding down the function (FN) key and click the F7 key. can u take a real pic of ur keyboard and post it?
That got it yeah, thanks man!

Check your power settings. Some dim the screen to conserve power.

Edit: Should be in the control panel under Toshiba Power Settings or something like.
Thanks both of you!
 

ddxu

New member
Joined
Dec 5, 2010
Messages
9,843
Reaction score
34
Location
CVG
Handicap
12.6
no problem, glad it worked.
 

TripleBogieTim

Long lost sheep
Joined
Oct 22, 2010
Messages
22,246
Reaction score
47
Location
Houston, Texas, United States
Handicap
my swing
It's in the power scheme, if you plug the charger back in the screen will brighten, it's to help conserve battery life.
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
Sounds like a great feature, but they could have told me, haha. I still have to re-enter all my old links and junk, I liked my old one better.
 

Smallville

#WeLoveYouAlex
Joined
Oct 16, 2008
Messages
98,691
Reaction score
453
Location
Kansas City, Kansas
Handicap
In Flux
Glad you finally got a new laptop duey. Seems like you milked all you could out of the old one, I thought you were looking a while back.
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
Glad you finally got a new laptop duey. Seems like you milked all you could out of the old one, I thought you were looking a while back.
Yep, but was looking for Liz a new one. I hoped to get another couple years out of this old dog, lol. It was 5 years old I guess and on the road everyday, so guess it was time.
 

Smallville

#WeLoveYouAlex
Joined
Oct 16, 2008
Messages
98,691
Reaction score
453
Location
Kansas City, Kansas
Handicap
In Flux
So you're still looking for one for Liz? How old is hers? Might want to start shopping now so you can find one you like rather than getting one when you have to get one!
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
So you're still looking for one for Liz? How old is hers? Might want to start shopping now so you can find one you like rather than getting one when you have to get one!
She don't have one. She just uses mine when I'm around. I looked at several today, but may be spring before I spring again. We can share.
 

Smallville

#WeLoveYouAlex
Joined
Oct 16, 2008
Messages
98,691
Reaction score
453
Location
Kansas City, Kansas
Handicap
In Flux
Oh, I thought you both had one before. Sharing is good, we shared Jacqui's laptop for about 3 years!
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
Oh, I thought you both had one before. Sharing is good, we shared Jacqui's laptop for about 3 years!
I works ok for us most of the time. She has access to the one's at school during the season and she mostly just uses it to play games, facebook and read the newspaper in three towns. Now that she found out my phone has angry birds she spends as much time on that.
 

TC

Keg Thrower
Joined
Sep 19, 2009
Messages
17,999
Reaction score
292
Location
God's Country
Handicap
0.7
Sorry duey, I'm not very good with this sort of thing. I hate to hear of the problems buddy. Surely some THP'er can help you out.
 

Smallville

#WeLoveYouAlex
Joined
Oct 16, 2008
Messages
98,691
Reaction score
453
Location
Kansas City, Kansas
Handicap
In Flux
Sorry duey, I'm not very good with this sort of thing. I hate to hear of the problems buddy. Surely some THP'er can help you out.
TC, are you vying for the title of Skim Shady with One-T? hehe
 

TC

Keg Thrower
Joined
Sep 19, 2009
Messages
17,999
Reaction score
292
Location
God's Country
Handicap
0.7
I told you I wasn't good at these things Smalls, hahahaha. Damn, busted! So did duey get a new laptop but now Liz needs one too? I'm confused.
 

Smallville

#WeLoveYouAlex
Joined
Oct 16, 2008
Messages
98,691
Reaction score
453
Location
Kansas City, Kansas
Handicap
In Flux
I told you I wasn't good at these things Smalls, hahahaha. Damn, busted! So did duey get a new laptop but now Liz needs one too? I'm confused.
I was confused about that too! No, duey was looking to get Liz one, iI assume so they didn't have to share, but his broke so he had to get a new one. They are going to share laptops unless duey is out of town. I think.
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
I told you I wasn't good at these things Smalls, hahahaha. Damn, busted! So did duey get a new laptop but now Liz needs one too? I'm confused.
Haha, try to stay sober there big buddy. Yeah, its all good, on the laptop front. I was looking for one for Liz because we have been sharing, but mine bit the dust. No biggy, we can continue the share program, lol.
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
It is kind of cool having one that lasts more than 5 minutes on battery. I been over 5 hours and still at 34%.
 

Smallville

#WeLoveYouAlex
Joined
Oct 16, 2008
Messages
98,691
Reaction score
453
Location
Kansas City, Kansas
Handicap
In Flux
Wow, that's some charge.
 

Goins

"Not too shabby"
Joined
Jun 5, 2010
Messages
3,410
Reaction score
20
Sorry duey, I'm not very good with this sort of thing. I hate to hear of the problems buddy. Surely some THP'er can help you out.
Wow, I think he even out did his brother on that skim!
 

thedue

Another Day in Paradise
Joined
Jul 5, 2009
Messages
25,823
Reaction score
75
Location
Nebraska
Handicap
8
Wow, I think he even out did his brother on that skim!
Lol, thats ok, just startin a new job he's got a full plate right now.
 

Welcome to The Hackers Paradise

Don't just play golf, live it!

Register Log in
Top